SaS má jedno zajímavé specifikum. I když máte předpřipravené kampaně, hodně si toho na nich můžete změnit sami. Mám rád tyhle what-if varianty a tak jsem rychle utekl z "historického" nastavení.
Nicméně nejpve tu je nastavení délky kol. Hraje se zde na strategická a taktická kola. Nemám to ještě úplně vychytané, čili to nebudu dále rozepisovat. Pro tuto kampaň jsem na základě zkušeností z tutoriálu zvolil měsíční strategická kola a týdenní (nejkratší doba) taktická kola.
Dalším krokem jsou stavební úpravy na základnách ... ty v tuto chvíli jsou: Gibraltar jako hlavní základna, Alexandrie jako vedlejší základna (oba tyto pojmy ze mají význam a tyto dvě základny máte v každé hře), dále pak Malta a Tobruk. Úpravy jsem nechtěl dělat ručně a tak jsem si je nechal naplánovat od Frasera. Pěkné je, že lze poměrně jednoduše budovat cokoliv, co na základnách můžete ... a to včetně průmyslu (pokud není omezen), čili časem můžete i v zapadlé díře postavit slušnou základnu a postavit a uživit tak třeba 20 bitevních lodí.
Stejně mě po každém takovém plánovaní nechá hra nahlédnout jak to vypadá a případně to upravit. Rozhodl jsem se tedy rozšířit oproti plánu doky a letiště v Alexandrii (hlavně letiště, abych mohl používat těžké bombardéry).
Dalším krokem pak jsou pro mě orgie ... stavba lodí. Tato kampaň má předdefinované historické lodě, nicméně toto si nenechám ujít. Obratem ruky ruším Barham (stejně by mi ho zase nějaká ponorka potopila) a získám tak dostatek volného lodního prostoru pro stavbu dvou bitevních lodí (nějaký prostor jsem měl dispozici už před zrušením Barhamu). Beru tedy předdefinovanou plánovanou třídu bitevních lodí Lion a trochu si je ještě vylepšuju. Každým klikem se mění výsledek a tak můžete sledovat, co a jak ovlivňuje výsledné parametry budované lodě.
Nulté kolo kampaně má výhodu, že lodě jsou k dispozici hned (ale jejich tonáž, počet a velikost jsou omezeny základnami, které mám k dispozici). Ale pokud začnu stavět třeba hned po prvním kole, budu takový modifikovaný Lion stavět klidně tři roky ... Na další lodě zatím moc nesahám i když plánuju stavbu korvet specializovaných na boj s ponorkami, protože z tutoriálu vím, že ponorky jsou v SaS smrtelné. Na závěr tedy vypadá moje námořní výzbroj následovně (není tam vše, eskortních lodí, ponorek a nákladních lodí jsou další dvě stránky).
Dalším krokem je rozmístění letadel. Poradce opět udělá většinu práci za mě ... Narozdíl od WitP jsou počty letadel na letištích poměrně striktně omezeny (velikostí letiště).