Námořní mise

A jsme u jednoho ze základních kamenů. Je to námořní strategie a tak se musí dělat mise pro ty kocábky, co si člověk naklikal v loděnici. Tak jako u většiny věcí v této hře, i zde je možnost nechat si mise vytvořit svým 2IC. Ten je udělá na základě vámi definovaných priorit a nastavení různých hodnot. Do tohoto editoru jsem zatím příliš nepronikl, protože jsem prostě starý mazák hající WitP a chci si všechno nastavit a udělat sám. Nicméně autor SaS vyhrožuje, že v pozdějších fázích hry, pokud se člověku daří, je docela náročné dělat vše sám a lze pak volit zlatou střední variantu a to udělat si ty důležité mise sami a 2IC nechat udělat zbytek.

report07.jpg, 74 kB

Mrknul jsem proto na mapu a hlavně na situaci pozemních jednotek a základen. Známe historii a víme o co ve Středomoří šlo. V SaS je sice pozemní boj omezen na dobívání a obranu přístavů, ale zatím mám pocit, že toto zjednodušení je zcela postačující ... jsme přeci mořští vlci a z pěšáků bereme na vědomí jen ty, co se plavěj na lodích a říkají si mariňáci. Omrknul jsem tedy situaci a zjistil jsem, že největší problém mám v Alexandrii samotné, kde po mých stavebních úpravách zbylo jen 8 RPs (toto je univerzální platidlo v SaS, něco jako HI ve WitP ... uděláte z toho palivo pro lodě, zásoby pro letadla a vojska, platíte tím za lodě, letadla, infrastrukturu ... a získáváte to ve fabrikách, kam musíte přivést surovinu ... prostě jen o chlup zjednodušený koncept z WitP). Nicméně Alexandrie si RP sama vyrábí a tak stačí, moc ji nevybírat a počkat. No a chtěl jsem samozřejmě HNED vyzkoušet své dvě nové bitevky.

report09.jpg, 261 kB

Rozhodl jsem se tedy jen pro testovací mise (v tutoriálu jsem získal špatné zkušenosti, chce to opatrně a učit se učit se a učit se). V nultém kole je navíc výhoda, že lze umístit lodě libolně, nicméně alespoň tady jsem se snažil držet historie. Čili do Alexandrie jen staré bitevky třídy Queen Elizabeth, pár křižníků, torpédoborců a transportních lodí. Na Maltu ponorky a zbytek hold Gibraltar. Na mise jsem si připravil vlastní svazy a v zásadě udělal jen jednu misu: nájezd svazu New wind z Gibraltaru k Sardínii a Korsice. Zásobování Tobruku jsem odložil o kolo a tak jsem jen připravil "reakční" svaz pro případ, že by se Italové vydali na návštěvu. A pak samořejmě patrola ponorek z Malty. U každé mise lze pak nastavit jak se bude eskadra chovat a dokonce jak se budou chovat jednotlivé lodě. Nechal jsem většinu, na defaultním nastavení. Bohužel editor není přiliš user friendly, ale je to opět o zvyk. Tady je ukázka naklikání cesty do Tobruku (obrázek jsem upravoval, abych se vešel).

report11.jpg, 304 kB

No a pak jsem si nechal od 2IC udělat mise, spíš jen pro zajímavost (všechny jsem zrušil, tuto část hry jsem zatím neprozkoumal a výsledné mise se mi nelíbily). Nicméně mě přivedlo na myšlenku, že jsem zapomněl na miny. A tak jsem udělal dva minovací svazy a jal se budovat obranná minová pole u Tobruku a Gibraltaru.

report12.jpg, 93 kB

No a pak už nezbylo, než zavelet GO !

report13.jpg, 208 kB

Kalkulace kola