Kalkulace kola

Po "odeslání" si AI spočítá a nastaví svoje budování, lodě a mise (v této kampani má navíc většinu pro první kolo nastavené) a jde se na to, na kalkulaci kola. Hra se přepne do režimu mapy a na člověka vypadnou první hlášky ... např. o postavení lodí:

report14.jpg, 247 kB

Když jsem kalkulaci kola poprvé viděl v tutoriálu, byl jsem zděšen ... ale nakonec jsem vyladil správné a mě vyhovujíví nastavení a výsledek je překapivě dobrý. Vím co se děje a díky zapnuté možnosti reagovat příkazy na vývoj není člověk jen pasivním divákem.

report15.jpg, 50 kB

AI poměrně často otravuje s nálety pozemních letadel, ale příští patch to má trochu omezit a navíc, jak se ukázalo, lze takto dosáhnout docela slušných vysledků. Tady se mi nabízí nálet z Alexandrie na Sollum, který drží taliáni.

report16.jpg, 130 kB

Ten první neuspěl, nechal jsem je letět moc vysoko, ale před polednem jsem si to zopakoval a hned to bylo veselejší.

report17.jpg, 60 kB

Pak to začalo být zajímavé, můj super svaz na výletě začal být krmen informacemi o kontaktech a nakonec jsem dostal k rozhodnutí, kam mám ty taliány nechat nakopat ... rozhodnul jsem jednoznačně. Bohužel i zde zatím nemám zmáknuté reakce a správné nastavení, čili svazy se mi občas chovají jinak, než bych si představoval. Ale pořád to je významný pokrok oproti situaci ve WitP ...

report18.jpg, 179 kB

Na blížící se houf italských vorů nakonec reagoval i letecký velitel základny v Gibraltaru a nabídnul nálet na detekované svazy. Sice na hranici doletu, ale poslal jsem je.

report19.jpg, 150 kB

Mezitím ale přišel jiný nálet a to od perly Středomoří, z Malty. Průzkum zachytil makaróny plující si bezstarostně nedaleko Sicílie. Poslal jsem nakonec vše a asi zbytečně, parníček neměl šanci.

report20.jpg, 53 kB

Pak došlo k tomu, co jsem chtěl a z čehož jsem nakonec z rozčilení neudělal obrázek. Moje super eskadra narazila na italskou vedenou bitevní lodí Andrea Dória nedaleko Korsiky a oba svazy se pustily do křížku. No pustili, italové zvolili klasickou strategii "zdrháme" a moje lodě se je vydaly pronásledovat (ve svazu jsem měl i letadlovku, ale SaS ve verzi 1.02 trpí nějakou chybou, která velmi omezuje starty letadel z letadlovek a tak se žádný nálet nekonal). Moje rychlé bitevky neměly velký problém a na obrovskou vzdálenost i občas zasahovaly. Andrea Dória nakonec skončila poměrně vážně poškozena a s ní další dva křižníky a torpédoborce. Bohužel i na mé straně došlo k velmi nepříjemných zásahům. Jak jsem už zmiňoval, nechal jsem nastavený default chování lodí ve svazu a nevšimnul si, že torpédoborce mají u bojových svazů "very agressive". A protože byly rychlejší než moje bitevky, schytaly to za ně. Výsledek bude vidět kousek níže, potopen byl naštěstí jen jeden. Akci ukončil neúspěšný nálet italských letadel.

Nicméně o námořní boj vás nepřipravím, při návratu narazil můj svaz na další italy, kteří měli tu smůlu, že se mu připletli do cesty. Celý boj se dá pěkně přehrávat tam a zpět, má to bohužel jedinou nevýhodu, že nejprve vidíte výsledek a pak si terpve můžete pustit replay, jak to probíhalo. Což člověku trochu kazí to napětí ... Tak alespoň zde, pěkně popořádku. Italové opět usilovně zdrhají, ani se jim nedivim, a moje rychlé bitevky je kropí a zasahují ...

report21.jpg, 90 kB

A zde je ten výsledek. Když jsem to viděl děsně jsem se vyděsil, ale to je právě výsledek přechozího boje. Torpédoborce dostaly pěkně po čuni. Nicméně, a to předbíhám dotáhnul jsem je zpět do Gibraltaru. Čili ztratil jsem jen jeden ...

report22.jpg, 139 kB

No a nakonec zaúřadovala i moje smečka ponorek, kterou jsem navedl na konvoj směřující asi do Tripolisu. Ponorky tu jsou opravdu vražedné, platí na ně jen letadla a specializované ASW lodě ... i to se má s patchem trochu změnit.

report23.jpg, 85 kB

Reporty a závěr