Letiště a letadla
- Pokud je počet letadel > 50 x velikost letiště potom se misí účastní o 25% méně letadel ( o 50% méně pokud > 100 x velikost letiště)
příklad
Letadel |
Letadel schopných operací (letiště je velikosti 2) |
50 | 50 |
75 | 75 |
100 | 100 |
125 | 93 |
150 | 112 |
175 | 131 |
200 | 150 |
250 | 125 |
- Pokud má letiště velikost < 4 pak Level Bombers používají méně bomb, mají větší operační ztráty a zkrácený dolet. Nemohou létat na prodloužený dolet. Ostatní letadla (Dive bombers, Fighter bombers, Torpedo bombers)používají náklad jako pří extremních vzdálenostech (například torpédonosné letouny používají malé bombičky)
- Poškození letiště ovlivňuje schopnost oprav letadel, počet letadel schopných operací a také morálku pilotů.
- 1 Aviation support point je potřeba pro každé letadlo, nikdy by nemělo být na bázi více jak 250 letadel
- Level bombers potřebují k dosažení maximální účinnosti dvakrát tolik zásob než je uvedeno v minimální potřebě základny.
- Pro útočné operace se spotřebovává 1 supply point/ 1 letadlo. Level bombers spotřebují (maximální náklad/ 1000) supply point na misi. Příklad : bombardér s kapacitou 2000 spotřebuje 2 supply points na letadlo a misi
- Letiště o velikosti 1 jsou příliš malá k podpoře útočných operací a k přijmu jednotek leteckým transportem (Pouze výzbroj/jednotky s cenou naložení <7 mohu být transportována letecky)
- Letecké jednotky musí projít testem morálky před začátkem mise pokud je morálka jednotky <50. Level bombers musí projít testem zkušenosti, úrovně velení, a testem morálky, za každý z neúspěšných testů se snižuje počet letadel na misi o 25 %. Námořní průzkum, AS a CAP mise musí projít dvěma testy morálky, počet letadel se snižuje o 25% za každý neúspěch
- Velké výšky omezují účinnost flaku ale snižují přesnost bombardování
- Level bombers které startují mimo dosah velení svého HQ mají snížen počet letadel na misi o 25%. Ostatní útočné mise jsou sníženy o 10% letadel
- Střemhlavé a stíhací bombardéry vždy před vlastním útokem klesnou na 1000 stop. Nejprve jsou zasaženy flakem na určené (příletové) výšce a pak ještě jednou ve výšce 1000 stop. Stejné platí pro TBD, ty však klesají do 500 stop
- Doprovod letí automaticky několik tisíc stop nad bombardéry které doprovázejí.Stíhačky mohou doprovázet nejen bombardéry ze stejné základny ale i ze základen, které jsou blíže k cíly než základna bombardérů.
- Letadla s nastavenou výškou 100 budou postřelovat cíl z palubních zbraní (strafe)
- Letadla na sweep misích jsou zasažena flakem v určené výšce a pak ještě jednou ve výšce 100 stop.
- Průzkum je účinnější v nízkých výškách
- Letouny provádějící námořní útok ve 100 stopách provedou tzv. skip bombing je však potřeba velká zkušenost (alespoň 60). Bombardéry se zkušeností nad 80 mohou být nastaveny výše a pokud projdou testem zkušenosti tak provedou skip bombing automaticky sami
- Letecké jednotky provedou útok proti určenému TF vždy jakmile se dostane do vzdálenosti 7 hexů (210 mil)
- Operační ztráty závisí na velikosti a poškození základny nebo letadlové lodě, únavě, vzdálenosti k cíli a zkušenosti.
- P39 a P400 jsou méně efektivní při výškách > 10.000 stop.
Přístavy
- Přístav o velikosti 9 vykládá 18x rychleji než o velikosti 0
- Zbraňové systémy lodí mohou být opravovány pouze v přístavech o velikosti větší než 4
- Zakotvení v přístavu nebo základně zamezuje zvyšování SYS poškození
- Lodě mohou v přístavech mimo TF v případě že je přístav minimálně velikosti 3 ( je také lepší oprava poškození, ovšem zvyšuje se zranitelnost leteckými útoky a námořním bombardováním - ale jsou chráněné před útoky ponorek)
- Poškození přístavu zpomaluje opravu lodí a rychlost vykládky/nakládky
Letadlové lodě
- Letouny nemohou startovat pokud je SYS a FLOAT poškození dohromady větší než 50%, ale mohou být přesunuty pokud je loď zakotvena v přístavu a je zde letiště alespoň velikosti 1
- Pokud je počet letadel větší než 110% kapacity lodě pak mohou být prováděny pouze přesun letadel jinam. Loď nikdy nemůže pojmout více letadel jak 200% svojí kapacity.
Lodě
- Pokud se loď plaví celé kolo do rychlosti CRUISE SPEED spotřebovává Edurance=30 x počet ujetých hexů. Pokud je rychlost vetší spotřebuje se dalších extra 180 bodů endurance za hex.
- Loď spotřebuje 1 bod endurance za každé letadlo odeslané na útočnou misi a 3 body endurance za CAP.
- Souboj hladinových plavidel stojí 200 bodů endurance. Pokud je loď pod útokem letadel, spotřebovává 1 bod endurance za každé útočící letadlo
- Za každý den na moři získává posádka jeden bod zkušenosti pokud je noční či denní úroveň zkušenosti menší než 15. Po té je 20% šance zvyšování zkušenosti až do minimální úrovně pro daný typ lodě (25 pro civilní, 35 pro neválečné, 45 pro poloválečné, 55 pro DD a lepší)
civilní - AP, AK
neválečné - AO,TK
poloválečné - AV, ML, MSW, DE
Jak připravit tzv. "Tokijský expres ?"
Pro spravné fungování "Tokijského expresu" potřebujete splnit následující hlavní podmínky :
- všechno lodi musí mít rychlost > 25 uzlů
- všechno lodi musí mít natankováno maximum paliva a ukazatel zásoby paliva (Endurance) je zelený
- všechny lodi mají plný stav munice
- velitel musí být agresivní nebo velmi agresivní
Pro Japonce, to je ideální příležitost k využití rychlých motorových lodí k zasobování
Proč využívá zakotvená TF body endurance?
- V manuálu je chyba - zakotvená TF potřebuje použít nějaké body endurance pro ponechání jejích motorů v chodu, aby TF byla připravena okamzitě vyplout pokud by se přístav ocitl pod útokem. Lodi v přístavu které nejsou určené do některé TF nespotřebovávají žádne body výdrže (endurance) ale jsou považovány za nehybné a jsou proto poměrně snadným cílem při útoku na přístav.