Scénář si stáhněte a rozbalte do hlavního adresáře hry.
Pak už ho budete mít přístupný mezi ostatními scénáři. U scénáře najdete jednak
informace obsažené v popisu hry (u neoriginálních scénářů), jednak komentář
k hratelnosti a podobně.
Pokud máte PBEM scénář,
který tady nemáme, zkuste ho a dejte nám vědět ... Stejně tak uvítáme
vaše komentáře k dosud neotestovaným a koneckonců i k otestovaným scénářům...
Na
začátek
jméno | popis |
detailní info
|
---|---|---|
Sokolovo | Boj 1.ČS praporu na Východní ftontě na břehu řeky Mže v obci Sokolovo. Complexity 5, 18 tahů. | |
Myschako | Vylodění v Cemesské zátoce. Arkadyho noční scénář (je potřeba mít verzi s nočními boji !!!). Complexity 5, 16 tahů. | |
Operace Saris III. | Multiplayer rozsáhlý scénář vhodný pro bitku 4x4. Complexity 10, 24 tahů. | |
Zajcevovo | Srazový scénář. Vhodný pro multiplayer hru, čtěte pravidla v info souboru. Complexity 10, 50 tahů. | |
CS brigáda - Kyjev | CS brigáda osvobozuje na podzim 1943 Kyjev. (je nutné mít naistalovaný CS addon !!!). Complexity 6, 20 tahů. | |
Poslední šance | Sestavený scénář, verze 2. Teď už snad vybalancovaný. Complexity 6, 20 tahů. | |
Thunder valley | Pěkný meeting od Talonsoftu, zdá se vybalancovaný. Complexity 5-6, 10 tahů. | |
Playing with the "Death's Head" | Mnou vybalancovaný originální scénář. Complexity 6, 16 tahů. | |
Dukelský průsmyk | Scénář inspirovaný dobrodružnou výpravou. Complexity 8, 28 tahů - dodatečně vylepšeno ! | |
Radomské předmostí | "Srazový scénář". Compexity 6, 18 tahů. | |
Operace "Fallen vogel" | "Srazový scénář" určený pro multiplayer. Compexity 5, 18 tahů. | |
Operace "©ariš" | Velmi rozsáhlý multiplayer meeting čtyř slovenských a čtyř ruských brigád. Compexity 9, 20 tahů. | |
Raisenai | Jeden ze "srazových" scénářů - multiplayer. Compexity 6, 19 tahů. | |
Konvoj pro 177. divizi | Velmi netradiční scénář určený zejména pro multiplayer. Complexity 5, 18 tahů. | |
Liptovský Mikuláš | Scoutův scénář - boj o Liptovský Mikuláš. Compexity 5, 19 tahů. |
jméno | popis |
detailní info
|
---|---|---|
The Naval Test | (PvP) Finové musí zabránit ruské invazi, těžké a dlouhé boje v lese, Pro Finy je velmi důležítá dobrá strategie. Př dobré strategii a trochu štěstí se dá bitka hrát až do konce (40 kol) za neustálých bojů, na jehož konci jsou dvě naprosto zdecimované strany. (Arkady)Pěkný scénář, důležité si přečíst autorovo doporučení. Menší doladění by neuškodilo, velmi zábavný, vhodný pro vyrovnané soupeře. Scénář od Jasona Petho. Complexity 5, 40 tahů. |
|
The Woods are Whispering | Scénář od Jasona Petho. Dlouhá bitka v neprostupných lesích. Poměrně vybalancované. Complexity 7, 30 tahů. | |
Victory or Death : Reality of Winter | (Arkady) Typický scénář od Petha. Vyrovnaný pro PBEM a naprosto krvavý. Za rusy nezbytnost umět dobře pracovat s dělostřeleckou podporou. (PvP) Německá skupina pěchoty, posílená několika velmi oslabenými četami III H a IVD provádí útok na dvě důležitá města za těch nejhorších myslitelných podmínek - ve sněhu, proti linii ležící v lese na kopci plnou okopů a zálopů, proložených MN2 u prvního cíle a ruinami s MN2 z cíle druhého samozřejmě s moooooc dlouhou planinou před oběma liniemi s nadprůměrnou zásobou 9 (slovy devět) kouřových granátů. Ruská strana je navíc podporována poměrně silným dělostřelectvem. Bitka je však opět vybalancovaná a pravděpodobným výsledkem je remíza. Bitka byla opět dohrána až do konce (30 kol) a na konci bitky byla německá strana stejně jako ruská těžce zdecimována. Scénář od Jasona Petho. Complexity 6, 30 tahů. |
|
16th Panzer Takes The Heat | Pěkný scénář, ale Rusové mají převahu. Complexity 5, 13 tahů. | |
Belgorod Salient | (Arkady) Scénář vhodný spíše za Axis proti AI. Rusové mají značnou převahu a otevřený terén nahrává T-34, navíc kromě pár letadel a dvou baterií 88 není žádná obrana vůči tankům KV. Complexity 8, 25 tahů. (PvP) Rusové musí zabránit průniku německých jednotek k výstupnímu VP a ke svému vítězství zároveň obsadit německá VP. Rusové mají velkou převahu v pěchotě a menší v tancích. Pokud se podaří rusům zničit velké množství německých 251/X (s nimiž se dá dobře zajímat ruská pěchota) již nestojí nic v cestě k jejich vítězství i přes větší dostřel německých obrněnců - prostě jsou klasicky rusky převálcovány převahou. Complexity 8, 25 tahů. |
|
Delaying The Russian Bear | (Arkady) Nevyvážený scénář, němcům stačí utéct z mapy a zadním vojem tankových sil zdržovat postup sovětů. Nedoporučuji vůbec PBEM hrát. (PvP) Divný scénář kde mají Rusové velkou převahu (3-5 x), ale nejsou při průměrném hráči za Axis schopni uhrát nic jiného než major defeat. Hraní tohoto scénáře je ztrátou času. Complexity 7, 26 tahů. |
|
Tanker's Holiday |
(Arkady) Vyvážený až moc. Snad pouze velmi inovativní strategie nebo fatální chyba můžu přinést něco jiného než remízu. (PvP) Čistě tankový scénář, Němci se opevní na kopci na VP a doufají že ruské tanky nebudou koc úspěšné ve střelbě. Na poslední chvíli sjedou, obsadí VP. Možné je že lze jinou strategií dosáhnout za obě strany lepších výsledků. Complexity 2, 10 tahů. |
|
Kostev's Cost | (Arkady) Vcelku vyrovnaný, ale ne příliš zábavný scénář. Idealní pro trénování taktiky Kuk-Bum-Bojim, alespoň do doby než sověti zjistí že mají totalní materální převahu. (PvP) Cílem sovětských jednotek je dostat se přes celou mapu k výstupním VP. Bohužel z míst kde jsou sovětské tanky schovány před německými se sice dá dojet na VP ale už se nedá assaultit, jednotky nacházející se zde. Scénář se jeví vyrovnaný - převahu Rusů kompenzuje nutnnost rychlého postupu, vzhledem k délce scénáře. Complexity 4, 10 tahů. |
|
Point Of The Dagger | Svižný, celkem vyrovnaný scénář. Complexity 3, 10 tahů. | |
Ambush Ridge | (Arkady) Vyrovnaný až moc, vytratila se tím zábavnost. Je svižný, ale moc možností tu není. (PvP)Vyrovnaný scénář, míň zábavný, šance na vítězství pro obě strany. Complexity 4, 12 tahů. |
|
Fischer's Glory | (Arkady) Vyrovnané šance na vítězství pro obě strany, remízou to však nejspíš neskončí.Rozlehlý, ale není nepřehledný, důležitá je kombinace jednotek a jejich správné nasazení. (PvP) Podle všeho scénář vyrovnaný s možnou menší převahou Rusů. Ty se ovšem nesmí zastavit v útoku a musí riskovat postup svých tanků po proražení první obranné linie bez podpory pěchoty. Důležitým prvkem obou stran je dobytí jednoho kopce. Kopec zvláště v německých rukouch dává díky dostřelu a účinnosti smrtící zbraň bránící jakémukoliv pohybu ruských tanků bez ohromných ztrát. Complexity 9, 31 tahů. |
|
The Longest Road | (Arkady) Velmi špatný scénář. Rusové nemají jedinou šanci. Ztráta času vůbec stahovat. (PvP) Velmi špatně sestavený scénář. Němcii vyhrajou i když neznají dopředu scénář, pokud jej znají je konec do poloviny plánované bitvy. Hrát PBEM je ztrátou času. Complexity 7, 43 tahů. |
|
Rueckkampfer |
(Arkady) Dobrý nápad, hodně variant a close combat v lesní krajině. Velmi pěkný scénář. (PvP) Zajímavější scénář , kdy se němci musí dostat po lesních cestách k výstupovým VP. Rusové mají vzhledem k bojům možnost taktiky kuk-bum-bojím s tanky, německá převaha v pěchotě se srovnává bojem na blízké vzdálenosti. Rusům navíc chodí posily do týla nutno zanechat část sil. Vcelku vyrovnaný scénář pro milovníky boje muže proti muži Complexity 6, 20 tahů. |
|
Hitler's Vietnam ? |
(Arkady) Z počátku pěkný mobilní scénář; snaha o naprosté vybalancování, ale ubrala na hratelnosti a stejně to nakonec skončí remízou. (PvP) Zajímavější scénář, partyzánské jednotky rusů spolu s armádou brání postupu němců z mnoha směrů. Němci jsou však nucení zanechávat na dobytých územích posádku, což značně snižuje jejich schopnost útoku, mají však převahu v tancích a obrněných vozidel. Naděje na vítězství jedné nebo druhé strany nejsou moc velké. Complexity 7, 16 tahů. |
|
Oder2-Kampfgruppe "1001 Nacht" |
(Arkady)Scénář je vytvořen pro standardní verzi EFII (ne s ASDN addonem) a je to znáít, němci takto nemají žádnou šanci. A i v původní verzi mám dojem, že jde spíše o scénář proti počítači. Přesto je to dobrá zábava, nebo» bojovat se dá až do konce. Complexity 10, 35 tahů. |
|
Gotterdammerung - The Berlin Citadel | Určeno hlavně pro hru za Rusy. Complexity 10, 55 tahů. | |
Winter Kill | (Arkady) Pěkný malý scénář, poněkud zrádný pro správné určení strategie. Rusové díky početní převaze však mají při správném vedení větší šanci zvítězit (PvP)Zajímavější scénář s velkou početní převahou rusů, která překonává kvalitu Axis . Pro Axis je těžké rozhodnout se co bránit buď VP nebo výstupní hex Rudé armády. V každém případě mají Rusové ohromnou převahu v pohyblivosti danou tím, že většina jednotek je lyžarská a mají k dispozici tanky a obrněné automobily, což podle mě rozhodlo. Complexity 4, 21 tahů. |
|
The Town Meeting | Not tested. Complexity 4, 14 tahů. | |
Sacrifice Of Polish Armor | Testovaný, docela dobrý scénář. Complexity 5, 15 tahů | |
Across The Luga | (Arkady) Nápaditý scénář s relativně velkou volbou postupu na německé straně. Oba soupeři by měli mít přibližně stejné zkušenosti. Pozor, je třeba přejmenovat oroginál scénář - viz info. (PvP)Zajímavý scénář, kde podstatnou váhu při určení výsledku má počet ztrát sovětských vojsk při dobývání obklíčeného Porechye. Scénář umožňuje několik oddělených bitek po celé mapě - záleží na postupu Němců. Complexity 8, 30 tahů. |
|
Oder1-"Die Letzte Schlacht" | (Arkady) Podstatně lepší scénář než Oder2 od stejného autora. Víceméně vyrovnané, i tak by to ale sneslo pár drobných úprav. (PvP) Vyrovnaný scénář, velmi těžké boje - útok Němců v roce 1945. Pro sovětskou stranu jde o opětovné dobytí města, které nejsou do příchodu posil udržet. Complexity 6, 15 tahů. |
|
Deadlock before Moscow | (Arkady)Vyrovnaný scénář, lepší hrát s ASDN addonem, je to zajímavější a pro němce výhodnější vzhledem k počáteční fixaci jejich obrany. (PvP) Zábavný vyrovnaný scénář, kde počáteční ruskou převahu vyrovnává bahno. Po příjezdu německých tanků, mohou Němci podniknout protiútok, který však nepřeváží vítězství na německou stranu, nebo» nejpravděpodobnějším výsledkem je remíza. Complexity 7, 18 tahů. |
|
Hunting The "Maus" | (Arkady) Poněkud divoká mapa, s nevhodně zvolenými podmínkami vítězství. Vhodná spíše pro hru za němce proti počítači. (PvP) Celkem nezajímavý scénář,který má špatně umístěný exit VP Rusů což jim umožní i díky velkému počtu velitelů 5 v pohodě získat potřebý počet bodů k major Victory. Complexity 9, 20 tahů. |
|
Division "Kurmark" | (Arkady) Nesmyslný OOB a nelogické rozmístění jednotek, nedostatky velikost scénáře nezahladí, spíše je zdůrazní. Dost nudný scénář se spoustou nudného přesouvání jednotek. (PvP) Scénář s originálním nápadem, kde se Němci brání s tím, že exit VP mají obě strany vedle sebe v německém týlu. Bohužel scénář se nevyvaroval několika chyb - ohromná převaha rusů, Němci mohou zabránit rusům vítězství zablokováním mostů. Scénář ale poskytuje dostatek prostoru pro dlouhé a krvavé boje, díky nímž se mi scénář líbil. Complexity 10, 36 tahů. |
|
The Pincers Close | Vcelku vyrovnaný, s ASDN addonem však pravděpodobná výhra rusů. Vhodný pro paralelní souboj. Complexity 5, 18 tahů. |
|
A Russian Flood |
(Arkady) Docela pěkný scénář, dost svižný na hraní.
(PvP) Hratelný scénář s převahou Němců.Zábavnost průměrná. Complexity 7, 16 tahů. |
|
Pocket of Klin | (Arkady) Nevhodné pro PBEM, patrně zamýšleno pro hru proti počítači. (PvP) Špatně udělaný scénář, Němci mají zaručené Minor Victory i v případě protiútoku Rusů by se díky převaze- na Majory by museli bojovat. Complexity 6, 24 tahů. (Zip obsahuje i dva menší scénáře, de facto rozdělený Pocket of Klin). |
|
Invasion | Linkovaná kampaň. (Breakthrough, Second line of defense, River crossing, Before Kurlovo, Kurlovo). |
jméno | popis |
detailní info
|
---|---|---|
Mawass pass | Upravená verze srazového scénáře. Complexity 10, 20 tahů. | |
Market Garden II | Finální verze po několika úpravách. Complexity 8, 24 tahů. | |
Operation Granite | Útok na pevnost Eben Emael a mosty v Maastrichtu během tažení na západ v roce 1940. Vyzkoušený a vybalancovaný scénář. Complexity 6, 17 tahů. | |
Desert Fox | Hypotetický scénář určený pro pbem či multihru. Complexity 7, 15 tahů. | |
12 mostů | Multiplayer meeting. Complexity 10, 22 tahů. | |
Průlom na Caen | "Srazový" scénář. Complexity 9, 18 tahů. | |
Narvik | "Srazový" scénář. Complexity 4, 18 tahů. | |
Operace ©ariš II | Multiplayer meeting. Complexity 10, 25 tahů. | |
Italy 44 | "Srazový" scénář. Complexity 9, 20 tahů. |
jméno | popis |
detailní info
|
---|---|---|
Rommel In England | Scénář od Jasona Petho. Complexity 10, 60 tahů. | |
Operation Sealion | Scénář od Jasona Petho. Complexity 10, 100 tahů. | |
A Small Bridge | Mini střetný boj o mostík v Normandii. Complexity 3, 10 tahů. | |
Parmesano Catfight | Pěkný scénář od Schnitzelmeiera z BLITZu. Těžší pro Němce, ale dobře hratelný. Complexity 6. | |
Kampfgruppe Ernst | (PvP) Zábavný scénář útoku cca 120 amerických tanků proti linii bráněné 7 JagdTigry, podporované 3 StuGinami, 6 Pz IVH a pěchotou. Ač to nevypadá jen lehce pro Allies. Se Zdencem se se shodli, že kdybych měl ježtě 4 Jagdtigry (2 čety á 2) asi bych vyhrál. Complexity 4, 15 tahů. |
|
The Crucible of Caen | Not tested. Complexity 10, 40 tahů. | |
Uelzen und drei Ritterkreuze | (Azazel)
Podle textu od autora to vypadá, že spojenci utočí na město bráněné
slabými německými silami, ale podle nastavení podmínek vítězství stačí
spojencům, jenom zabrat obrannou linii před řekou a čekat na útoky
německé pěchoty přes planinu proti hordě tanků Churchill VII a VIII, hrubě
nevyvážený scénář. (PvP) Naprosto nevyvážený scénáře kde je asi nejlepší pro němce nikam neútočit, protože množství britských tanků je neúměrné velké. Britové by v útoku přes lesy a města skončily na panzerfaustech takže nejlepší řešení tohoto scénáře je pro obě strany zůstat stát a bude to remíza. Complexity 7, 20 tahů. |
|
Crossroads | (Azazel) Pro dva "ne zrovna útočníky", docela nudný scénář, v případě, že se jede
na major victory, tak by to mohlo být docela zajimavé (PvP) Velká mapa menší množství jednotek. Vzhledem ke strategii, kterou jsme oba zvolili nudné. Vzhledem k terénu tvořený lesy a menšími planinami je možné pokoušet se obejít nepřítele a dostat se k jeho VP, pokud na to soupeř přijde skončí útočník pravděpodobně v pasti. Bohužel v tomto případě je velmi pravděpodobné, že zbylé jednotky neudrží vlastní VP. Complexity 3, 14 tahů. |
|
Retreat Through Fischbach | Not tested. Complexity 7, 28 tahů. | |
Operation Gelb | Not tested. Complexity 9, 25 tahů. | |
Grebbelinie 1940 | (PvP) Zcela pěší scénář z dobývání Holandska. Lehce pro Němce, tuto výhodu kompenzuje těžký lesní terén s bunkry a zákopy a asfaltkou v údolí uprostřed lesa. Zábavný, doporučuji si zahrát. Complexity 5, 20 tahů. |
|
Gambsheim Bridgehead | Not tested. Complexity 7, 18 tahů. | |
Claw of the Cats | Not tested. Complexity 10, 20 tahů. | |
Mix them | Not tested. Complexity 5, 15 tahů. | |
Operation Hercules | Not tested. Complexity 10, 40 tahů. | |
Metaxa Linie | Not tested. Complexity 8, 25 tahů. | |
Move it! | Vhodný scénář spíše pro hru za Axis proti počítači. Complexity 7, 20 tahů. | |
82nd Airborne at Nijmegen | Not tested. Complexity 9, 50 tahů. | |
It's not our day | Not tested. Complexity 3, 20 tahů. | |
The Charge of the Heavy Brigade | Not tested. Complexity 2, 14 tahů. | |
The Bridge at Remagen | Not tested. Complexity 4, 20 tahů. | |
Saving Private Ryan | Dá se hrát PBEM, ale je nutno se dohodnout na omezeném počtu vyhozených mostů..... Complexity 4, 15 tahů. | |
The Bridge at Stavelot | Not tested. Complexity 5, 25 tahů. | |
Armoured Alliance | Not tested. Complexity 9, 25 tahů. | |
Battle for Stonne | Upravený originál scénář pro PBEM. Not tested. Complexity 6, 16 tahů. | |
Rat attack | Not tested. Complexity 4, 13 tahů. | |
The defense of Thala | Not tested. Complexity 6, 30 tahů. | |
The Fall of Tobruk | Not tested. Complexity 10, 110 tahů. | |
Uelzen - The Day After | Not tested. Complexity 6, 15 tahů. | |
Vosges Mountains | Not tested. Complexity 10, 100 tahů. | |
Democracy's Last Stand? | Not tested. Complexity 10, 50 tahů. | |
The War | Pro šílence. Not tested. Complexity 10, 200 tahů. | |
Italia | Linkovaná kampaň (10 bitev). |
jméno | popis |
detailní info
|
---|---|---|
Krvavý Rowen | Malý srazový scénář, lehce dobalancovaný. Doporučuji předem prostudovat. Complexity 6, 20 tahů. | |
St. Johan | Upravený generovaný scénář. Vyvážený scénář, ale dosáhnout major victory je poměrně obtížné, resp. vyžaduje úplnou převahu. Complexity 5, 20 tahů. | |
Ostrov Ardur | Sestavený scénář. Vyrovnaný. Podloužená verze. Complexity 6, 45 tahů. | |
Hellzapoppin | Vybalancovaný originální scénář pro PBEM hru. Možná trošku těžší pro Japonce. Complexity 5-6, 24 tahů. | |
Machinato | Historický scénář určený pro PBEM. Celkem vyvážený - masivní převaha spojenců vyvážena opevněním. Complexity 5, 18 tahů. |
jméno | popis | detailní info |
---|---|---|
Kiroshu Special Assault Forces | Cheatův scénář ... noční útok speciálního oddílu Japonské armády. Complexity 3, 16 tahů. | |
Turning the Abucay Line | Velmi pěkný a vybalancovaný scénář od Talonsoftů. Complexity 4, 18 tahů. | |
Repulse at Bairoko | Maličký scénář, útok na japonské kotviště. Hratelný i PBEM, težší pro spojence. Complexity 4, 20 tahů. | |
Wickham Anchorage | Maličký scénář, útok na japonské kotviště. Hratelný i PBEM, težší pro spojence. Complexity 4, 18 tahů. | |
Wake Island | Drsný útok na ostrov Wake (vylodění Japonců na začátku války). Snad i PBEM hratelný, vyváženost nedokážu odhadnout, spíš těžší pro Japonce. Complexity 5-6, 90 tahů. | |
The Retaking Of Midway |
(Arkady) Naprostá převaha amerického námořnictva v palebné podpoře umožní pomalý postup mimo dosah japonských jednotek a systematickou likvidaci obrany. Vhodne snad jen jako výukový scénář pro navádění dělostřelby. (PvP) Zcela nevyrovnaný scénář, Japonci nemají sebemenší šanci. Pokud by měli Amíci méně dělostřelby snad hratelné. škoda hrát. Complexity 5, 24 tahů. |
|
Pursuit To Barrigada | Výrazná převaha Američanů. Complexity 4, 16 tahů. | |
Struggle For Shoestring | Výborný a vybalancovaný scénář. Complexity 6, 18 tahů. | |
Drop On Duncan | Not tested. Complexity 3, 12 tahů. | |
Butaritary Island - Heavy Defences |
(Arkady) Převaha američanů, přesto krvavé vylodění kdy není radno plýtvat. Dlouhý a zajímavý scénář (PvP) Velký scénář s převahou amíků, ovšem boje probíhají cca 50 kol. Z tohoto pohledu zábavné - vhodné pro ty co si chtějí dlouho zabojovat v jednom scénáři. Complexity 9, 60 tahů |
|
Gung Ho | Obrovska prevaha spojencu, pro H2H nepouzitelne. Complexity 5, 30 tahů. | |
Rising Sun | Not tested. Complexity 9, 80 tahů - pro opravdové nadšence . | |
Butaritari - Walk Of Death | Not tested. Complexity 6, 40 tahů. | |
Chindits On The Trail | Not tested. Complexity 6, 24 tahů. | |
Roi-Namur Twin Island | Not tested. Complexity 8, 24 tahů. | |
Operation Wa | Hypotetická nelinkovaná kampaň (3 bitky). |