Stručný popis této hry najdete také na těchto stránkách, je věcný a poměrně výstižný, je tam stručná zmínka i o dalších kampaních, což vlastně bude hlavním obsahem tohoto podmenu. Navíc, jak vyplynulo ze srovnání, je to hra kterou přes určité výhrady preferuji, tak to tady řádně rozpitvám. Rovněž by tu měly být ke stažení některé věci k zahrání, jako nejbližší záležitost bych Vám chtěl nabídnout mou práci, ale to až později.
A teď k tomu co je ve světě k vidění a na stažení, napřed jen takový seznámek, později doplním popisy co je asi tak k čemu. Ještě předesílám, že nemám patent na chytrost ohledně PacG a pokud někde zjistíte rozpor, nepravdu, nesmysl atd, ozvěte se, rád to proberu. Tvorba se zatím celá orientuje na 2.světovou válku, přes různé úvahy a představy nic mimo toto období reálně nevzniklo.
Již v dávné době vznikla na bázi Armory stránek parta nadšenců a vydrželo jí to naštěstí dodnes. Stvořily vlastní Equip (česky myšleno "nabídka výzbroje+k tomu příslušné ikonky") a daly se do tvorby scénářů, map atd..
Equip se postupně vyvíjel, debata o něm by byla na dlouho, parametricky je vcelku odpovídající, s ikonkami je to slabší, přes neustálé vylepšování a dodělávání to pořád není ono, např. část ruských tanků je světle zelená (PG) a část tmavě hnědá (PacG), měřítkovost ošklivě pokulhává, celkem pěkné jsou lodě, tam je vidět ruka jednoho (aspoň z 80%) autora, který věděl, co že to vlastně maluje.
Takže ke stažení a zahrání pod equipem Armory (je třeba si v uvodu stáhnout Armory roster, pod tímto se skrývá onen již zminěný equip) je tohle:
Obsahuje dvě kampaně,1xGermany,1xUSA a hlavně velice komplexní předělávku do evropského prostředí, symboly, podkladové obrázky, mapu, dá se říct, že je zde velmi důsledně "vymíceno" vše japonské.
Obsahuje dvě kampaně,1xItaly,1xUSA a hlavně velice dobrou předělávku do evropského prostředí, symboly, podkladové obrázky, mapu, i zde se dá říct, že je důsledně poevropštěno.
Obsahuje jednu kampaň za Velkou Británii o deseti misích.
Obsahuje jednu silně hypotetickou kampaň za Imperiální Japonsko o deseti misích. Její náplní je jak již vypovídá název útok Japonska proti uzemí SSSR.
Obsahuje jednu kampaň za USA o deseti misích. Kampaň pojednává o hypotetické obraně uzemí USA před Japonci
Obsahuje jednu kampaň za Sovětský Svaz o deseti misích.
Obsahuje jednu kampaň za USA o deseti misích. Kampaň pojednává o válce v Evropě. Nenechte se zmást názvem, ačkoliv se zde vyskytuje poměrně velká core námořní sestava, v jádru se jedná o klasické pozemní tažení.
Obsahuje jednu kampaň za Spojence o deseti misích. Jak napovídá název, kampaň pojednává o útoku spojenců na měkký podbřišek Evropy, tedy věčné přání pana Churchilla.
Obsahuje jednu kampaň za Velkou Britanii o deseti misích. Pojednává o africkém a evropském bojišti.
Obsahuje jednu kampaň za Itálii o deseti misích. Pojednává o africkém a evropském bojišti včetně Persie.
Obsahuje jednu hypotetickou kampaň za Německo o deseti misích. Pojednává o tažení Němců proti USA, obsahuje námořní bitvy atd..
Další produkty stáhnutelné na Armory již obsahují svůj equip.
Obsahuje jednu hypotetickou kampaň za Německo o deseti misích. Důraz je kladen na silnou námořní core sestavu.
Obsahuje jednu sci-fi kampaň za Čínu o deseti misích. Hmm co napsat - to musíte vidět (i velký Mao by zíral...).
Obsahuje jednu hodně hypotetickou kampaň za Polsko o deseti misích. Jenom hrdý Polák dokáže (s notnou dávko fantasie) vymyslet něco takového, pro nás je relativně zajímavý začátek na nepříliš dobře identifikovatelné mapě severního Slovenska- teda vlastně tehdy Československa...
Obsahuje jednu krátkou kampaň za japonské námořnictvo o čtyřech misích. V podstatě se jedná o výpad japonců do Indického oceánu včetně úderu na Cejlon.
Tak tohle je zatím vše, co se dá k PacG stáhnout, k tomu samozřejmě hromada scénářů, některé ty zajímavější tady v budoucnu krátce recenznu, fakt je , že většina tvorby se orientuje na ucelené kampaně nebo módy.
V následujícím odstavci se Vás pokusím seznámit s mojí tvorbou, obecně jsem již toho napsal dost ve srovnání, takže konkrétně. Realita v mojí tvorbě: Všechny výtvory by se daly velmi zjednodušeně rozdělit, já bych to lidově rozhodil asi jako realistické, polorealistické, hypotetické a sci-fi. Já mám snahu držet se prvních dvou variant, občas vyjímečně zabrousím i do kategorie tři. Mám ale vždy snahu dodržet základní mantinely průběhu 2. světové války a být tak trochu časově s realitou. Equip mám naprosto časově přesný, žádné nesmyslně hypotetické předpoklady, pro příklad uvedu třeba německý nosič Graf Zeppelin. V nabídce se mi objeví v roce 1942, což považuji při dodržení původních záměrů za reálné. Ještě něco málo k moji koncepci kampaní, kterou s drobnými vyjímkami dodržuji u všech kampaní. Mám za to, že tvořit zbytečně úzkou core sestavu není ta úplně dobrá cesta. Kvůli našlápnuté core sestavě to přece asi všichni hrajeme(jinak si můžeme zahrát scénáře, u kterých nám odpadá nepříjemné dilema při ztrátě jednotky, mám to loudnout, přeci ji neztratím, když se s ní tak dlouho piplám...), navíc úzká sestava vede k tomu, že tam máme jen tanky a zase tanky, případně nějaká ta štuka a dost. Žádný flak, recon, infantry atd. nejsou sloty a nějak to uhrát musím....To je přeci nesmysl, proto sestavu umožnuji budovat relativně velkoryse (i když jsou i velkorysejší), auxiliary jednotek je velice poskrovnu, jen nezbytně k dotvoření strategické situace. Prachy-prestige zvlásť u posledních produktů velice důsledně šetřím, je to jak u chudáků, což ve spojení se širokou sestavou (a tedy nutností stále něco opravovat nebo vylepšovat) a nemožností předstrčit nějaké ty necore unit způsobuje ten správný stres. Čas - preferuji dostatek času, tedy pravý opak třeba tvůrců misí do AG. Mise tam na cca 12-13 kol já na stejné mapě nabízím za 22-26 kol, s tím, že mapy jsou poněkud dopracovanější (více polí, křoví, bažin, pahorkatin atd.) a tím pomalejší a jednotek na mapě více. Ale přesto si myslím, že mise nejsou vyloženě uspěchané, někde je to možná tvrdší, ale obecně je to v pohodě. Jde přece o strategii a ne o závody a tvrdost mise se dá vyladit jinak než minimálmím počtem tahů. Další věc, kterou jsem měl už možná zmínit dříve je to, že sem uplně zrušil kategorii AA (podjížděčka, šturmflak) a všechny protiletadlové zbraně převedl do AD. Prostě mi kategorie AA nesedí, představa, že letadlo někde krouží a čeka a čeká až to pod ním rozbalí čtyřhlavňová dvacítka je nějaká divná. Líbila se mi samozřejmě možnost útoku na pozemní cíle, to však kategorie AD neumožňuje, tak nic. Nejsem si jistý, zda to takto do budoucna zůstane, je zde určitá myšlenka na využití vlastnosti ADA support, ale to je budoucnost.
Jak již název napovídá, zde jsem se soustředil na vše, co se odehrávalo na západ od Berlína (nebo od Plzně?-čert ví, kde se to lomilo...), včetně Afriky a některých více exotických bojišť, které jsem do kampaní zahrnul.
Jsou zde obsaženy státy, které se tohoto zápolení účastnily, tedy za spojence Spojené Státy, Velká Británie, Francie, včetně svobodných a řada dalších menších států včetně Polska. Za osu je to Itálie, Německo, Finsko a některé menší státy např.Vichi Francouzi či Španělé generála Franca.
Equip mám rozpracovaný solidním způsobem, ale je nutno předeslat, že se jedná o moji nejstarší práci a s equipem jsem dále u tohoto módu nepracoval. V tomto módu jsou zpracovány následující věci:
Obsahuje jednu polorealistickou kampaň za USA o deseti misích. Důraz je kladen na silnou námořní core sestavu. Idea kampaně je taková, že Německo dobylo Evropu včetně kousku Afriky a postupuje dále na západ, až se vylodí na Islandu, tak se USA vzbudí a začnou provádět protiakci, takže první párt amíků v roce 42 proti zkušeným Němcům může být klidně Vaším partem. Poté šup a osvobodit Velkou Británii, potom něco Afrika a na závěr klasicky do Evropy, od Normandie do Berlína. Takže začátek je hodně hypotetický, konec pak poměrně věrně realita, odtud moje drzost označit kampaň za polorealistickou.
Obsahuje jednu polorealistickou kampaň za Velkou Británii o deseti misích. I zde je možno (a nutno) budovat námořní core sestavu. Idea kampaně je klasická, Afrika, Itálie, západní Evropa a na závěr Německo. Kampaň lze označit v podstatě jako realistickou, ale jednotlivé mise jsou do děje zasazeny s jistou časovou tolerancí, o skladbě jednotek nemluvě. (Mám na mysli třeba Sicílii, kde je britská sestava poměrně - na velikost bojiště dosti silná a proto tam US jednotky jsou v daleko menší míře než ve skutečnosti byly). Proto tedy kategorie 2.
Obsahuje jednu polorealistickou kampaň za Itálii o deseti misích. Idea je zprvu útočná, později obranná, až po obranu rodné Itálie. To zařazení je spíše mezi 2-3, aby se dalo hrát (a vyhrávat)za Italy tak té realističnosti tam zase moc být nemůže, to je prostě fakt. I zde je možné budovat nějaké to lodstvo, ale myslím že to nebude jednoduchá záležitost.
Obsahuje jednu hypotetickou kampaň za Svobodné Francouze o deseti misích. Mám poměrně slabost pro tuhle partu lidí kolem pana de Gaulla a nedalo mi kampaň zpracovat. Nelze pominout taky hodně Čechoslováků, kterým nevoněl britský způsob nasazení-nenasazení a raději šli bojovat pod barvy FFR, neboť u nich asi fakt nehrozilo, že by za celou válku pomalu neviděly Němce. Je nutné se připravit na ne zrovna nejšpičkovější vybavení armády, směs starých francouských, zastaralých britských a více méně průměrných amerických zbraní Vás jistě bude frustrovat, ale za FFR se nedá nic jiného čekat. Se slzami v očích budete vítat nástup Shermanu 75mm o 76 ani nemluvě. Idea je útočná, začíná bitvou o Vichistickou Sýrii a dale se FFR učastní veškerých významných akcí v Africe(je zde samostatný Bir Hacheim) a dále klasicky přes Itálii až do Německa. Většinu kampaně je poměrně silná auxiliary sestava spojenců, buď Britů nebo Američanů. Lodstvo je rovněž pouze auxilliary, ale to nevadí, budovat nějakou hypotetickou flotilu by asi nikoho nebavilo.
Obsahuje jednu polorealistickou kampaň za Německo o deseti misích. Idea je poměrně neotřelá, troufnu si říct, že až originální. V první misi velíte německé obraně v Normandii , tedy v červnu 1944. Tam velíte teměř kompletní sestavě, cca 70 core jednotek, ale žádný strach, spojenci je patřičně proberou, ztráty jsou až k 50%, podle toho jak rychle a zkušeně utíkáte. Ty ztráty zase tak bolet nemusí, neboť je v sestavě velké množství starších často hipomobilních jednotek a stejně je musíte přezbrojovat. To zařazení reality je spíše mezi 1-2, i další mise (např.obrana Italie, jižní Francie a nezbytná protiakce v Ardenách se stále se zlepšující a modernizující sestavou) vcelku věrně představují skutečné události západní fronty a obrany Německa.
Obsahuje jednu kampaň za Německo. Zpracoval ji můj kamarád Fana a je v ní 10 naprosto přesně opsaných misí z Panzer Generála, tak jak je všichni dobře známe. Začátek je v Polsku , potom Norsko, Low Country, France atd. přes Afriku, nechybí tradiční šok z US letectva v Torchu a zakončíme vyloděním v Anglii. Jelikož je equip jen západního původu, chybí zde pochopitelně bitvy z východní fronty, ale vzhledem k počtu misí to nepovažuji za úplně zásadní chybu. Ve srovnání s ostatníma kampaněmi se mi to zdá lehké, prestiž byla rovněž nastavena dle původního a i když mám v equipu za ty prvotřídní zbraně vyšší ceny, dá se pořídit prakticky vše, co se nabízí. Tohle si určitě žádný pařan klasického PG nedá ujít, ale jak píšu dříve, zdá se mi to prostě moc snadné.
Tak to by bylo z fronty zápádních spojenců asi tak vše, ještě jsem si pohrával s myšlenkou na kampaň za Francii, nabídku výzbroje považuji za pěknou a již od dob PG mám tendenci vydrtit ty fašouny s dobře obrněnými franc.tanky. Ale idea mě nějak nenapadá, snad něco v koloniích, něco proti Frankovu Španělsku a Itálii a už tu máme Němce. Pokud to má být trochu realistické tak Francie v 5-6/40 končí a vymalováno. Pokud by neskončila, tak už je to hodně hypotetické a moc se mi do toho nechce. Ještě na závěr zbývá dodat, že tyto věci v současné době nenabízím, snad někdy v budoucnu dodělám nějaký jednotlivý scénář. V celém módu jsou nefunkční jednotlivé scénáře, neaktuální brífinky před misemi, rovněž mapy jsou syrové a neupravované, dnes mohu s klidným svědomím napsat, že se mapám věnuji mnohem důsledněji. I celá řada ikonek je dnes vyladěná k vyšší kvalitě, prostě jak píšu v úvodu cca 4-5 let se s tím nepracovalo, takže to tomu odpovídá. Musím se zmínit o lodích, jelikož se primárně jedná o boje na pozemní frontě netvořil sem klasický equip, ale pojal sem to panzerovsky (a nebyl sem vůbec pochválen, u současně tvořeného East Modu mě kritika donutila to po těch třídách udělat, i když pro východní frontu to má význam ještě menší...), takže jsou zde hlavní kategorie, i když trochu rozpracovannější než v PG - např destroyer dělím na escort destroyer, destroyer a leader destroyer atd, no je to už tak a hrát se s tím dá taky.
Jak již název napovídá, jedná se o původní prostředí pacific generála, které jsem nijak dále neupravoval a pouze sem do něj zpracoval nový equip a kampaně. V současné době jsou čtyři, jedna za Velkou Británii a tři za Japonsko.
Obsahuje jednu hypotetickou kampaň za Velkou Británii v Pacifické oblasti o deseti misích. Idea je obrana Britů a pozvolný přechod do útoku od ústupu z Balkánu až po dobývání Japonska. Tady si musím pohanit vyjímečně equip, je převzatý z evropského West modu a tudíž neodpovídající, i když záleží na úhlu pohledu. To že si tam (v Asii či Austrálii) můžeme pořídit Firefly nebo Tempesta (a taky si je pořídíme, oni tam japs nedávají nic zadarmo) to je chyba, ale na druhé straně nic Britům nebránilo aby je tam poslali. Jako se Spitama, nebyly tam zapotřebí do té doby, než zera smazaly RAF nad Cejlonem a hned tam začali pětky a později osmičky dodávat. Takže to zas až za takovou chybu nepovažuji, on taky rozsah misí a tuhost odporu včetně nasazení nejmodernějších japonských tanků a letadel neodpovídá realitě tohoto bojiště, takže se tahle výhoda do určité míry eliminuje.
Obsahuje jednu hypotetickou kampaň za Japonsko o deseti misích. Plných pět misí je z oblasti Číny (jedna o Macao s Portugalskem), je poměrně lehká a bohatě finančně dotovaná, umožňuje budování široké sestavy a nepovažuji ji proto za zdařilou a běžně ji nenabízím.
Obsahuje jednu zcela hypotetickou kampaň za Japonsko o deseti misích. Nazývám ji Japs in Europe i když to není docela přesné. Idea je útok Japonců přes Malajsko, Indii, Persii, Afriku (včetně útoku proti dnešní Jihoafrické republice) a dále přes Anglii až do USA. Tedy záležitost hodně hypotetická, nicméně zajímavá - představa jak japonské hrkáčky plecháčky drtí písky Afriky je uchvacující. Je to samozřejmně o budování silné flotily včetně nosičů a palubního letectva.
Obsahuje jednu zcela polorealistickou kampaň za Japonsko o deseti misích. Idea je obrana nově dobytých prostorů v roce 43 a začíná kde jinde než u Guadalcanalu . Jedná se o kampaň relativně těžkou, Hellcatů je jako much a synové Nipponu mají co dělat. Snaha o postavení solidního loďstva narazí na nedostatek prostředků, neboť s nástupem shermanů je třeba investovat jinam.
Tak to by bylo k nabídce do pacificu. Musím podotknout, že tady sem maloval ikonky pro Japonce téměř od nuly, to co existuje pro mutace PG II je o ničem. Na celkovém efektu je to vidět, jednotnost, měřítkovost atd, prostě si to musím trochu pochválit. Zvláště ve srovnání s tím hnusem co SSI předvedlo v orig. PacG. Lodě jsou po třídách, ikonky jsou v duchu PG II , myslím že nosiče se dost povedly a lodě poměrně věrně zobrazují to co mají. Mám v budoucnu nějaké představy o předělávce jednoho z hlavních aktérů, Japonska a to rozdělení na IJN a IJA, tedy císařské námořnictvo a armádu. Kdo trochu zná tyhle složky, tak mi dá zapravdu, že by to šlo, umožní to jinak koncipovat kampaně a přinese celou řadu drobných výhod.
Čína taky zaslouží dopracování, ikonky vznikly trochu narychlo a jde to na některých vidět, equip je reálně tak do roku 41, potom nic, to chce taky dodělat. V módu chybí Siam a Mandžusko, spojenci Japonska a i když to asi nevytrhnou, zaslouží si tam být. V módu nejsou aktuální brífinky před misemi a nejdou hrát jednotlivé bitvy(ony jdou hrát ale nejsou vyladěné za obě strany, takže nejdou...).
Východní fronta, téma poměrně opomíjené, v PacG existuje jediná již hodně letitá kampaň s takovým poměrně klasickým průběhem. Až na to, že v ní Poláci bojují po boku Němců (Polští vojáci spočívající v hrobech od Narviku až po Afriku by se asi divily). Ale zpět k mojí tvorbě, jako předtím Vám teď popíšu co jsem stvořil a potom se k módu vykecám.
Obsahuje jednu polorealistickou kampaň za Sovětský Svaz o 13 bitvách, je tedy možnost odehrát i odbočky. V podstatě začíná kampaň útokem na Polsko v říjnu 39 , poté Finsko a už je tu německý útok. Obranné boje patří k tomu těžšímu, letectvo je přes veškerou snahu k pláči a pokud se Němci nerozbijí o výkonný flak tak jej smetou. Sestava je poměrně široká a je nezbytné kupovat a "šlechtit si" core protiletadlové zbraně. Je zde možnost v omezené míře budovat a použít vlastní core loďstvo, prostě si na to na západě potrpí. Ono je to v případě SSSR hodně nerealistické (vzhledem k 100% oddělení jednotlivých flotil), ale vzhledem k rozdělení kampaně na jižní a severostřední linii je to akceptovatelné. Konec je klasicky v Berlíně.
Obsahuje jednu polorealistickou kampaň za Německo o 13 bitvách, je tedy možnost odehrát i odbočky. Idea kampaně spočívá v útoku, který začíná obsazením Československa, potom se jde pomoct Finům a zachránit Helsinky před obsazením bolševikymi vojsky. A v roce 41 hurá do Ruska, přes odbočky se hraje buď na severostředu nebo jihu, nechybí nic z významných titulů, Stalingrad, Kursk a závěrečným útokem na Moskvu děleným na dvě mise. I zde je možnost mít malou core námořní sestavu, asi jako u sov. kampaně.
Obsahuje jednu polorealistickou kampaň za Německo o 13 bitvách, je tedy možnost odehrát i odbočky. Idea kampaně je taková, že jste jmenováni do funkce velitele celé jižní skupiny vojsk pod Stalingradem v 11/42 ve chvíly, kdy začíná masívní ruský útok. Core sestava má cca 60 jednotek, včetně Italů a Rumunů, to co zbyde po bitvě(cca 40 jednotek)je směsí pěších, hipomobilních a různě jinak neschopných jednotek, kde jedinou hodnotu má 1 IV G a 2 III J - pokud přežijí samozřejmě. Idea je celkově trochu podobná obranné německé kampani ve West front modu, tak jak ji popisuji výše. Upgrade za satelity je možné provádět prakticky v každé misi, teda pokud je za co a na co. Ano, jestli tušíte že to přes finance nebude růžové tak tušíte dobře... Situace je nádherně stresující, na jedné straně Vám jednotky přebývají(je mnoho pěchoty i nevýkonných AT děl), na straně druhé Vám zoufale chybí stíhačky, flaky a tanky a kasa věčně prázdná.
Obsahuje jednu hypotetickou kampaň za Maďarsko o 12 bitvách, je tedy možnost odehrát i část odboček. Tak tohle je třešnička na dortu..., upozorňuji , že se jedná o věc jen pro hard hráče a fajnšmekry, popř.hráče maďarského původu, ale tamní komunitu kolem PacG neznám. Proč právě tohle, tihle naši sousedi se stali dle mého názoru nejspolehlivějšími spojenci Německa a maďarské jednotky bojovaly skutečně do konce, ještě potom co byla jejich země obsazena, taky se jako jediní nedali přinutit k otočení, jako všichni ostatní. Tak asi proto si kampaň u mě zaslouží. Idea je poměrně klasická, mise jsou vybrány tak, aby aspoň trochu zapadaly do průběhu WW II. Začátek je šarvátečka s mladým Slovenským Štátem, tak jako ve skutečnosti, jen rozsah sem trochu zvětšil. Ve druhé misi se hungaři připletou na Balkán, bacha na jug.109 E nemají tam protivníka. Třetí mise (shodná pro obě linie) je pomoc Rumunsku při napadení Sovětským svazem a v dalších misích je klasická východní fronta, přes Stalingrad až k Moskvě. Mise jsou postaveny tak aby bylo možné hrát za Maďary první housle, suport třeba Němců je velmi skromný. Co se týče equipu, není pravda moc bohatý, Maďarsko v letech 39-42 ošklivě zaspalo, i když později dokázalo (snad díky relativně skromnému zatížení východní frontou) začít vyrábět vlastní obrněnou techniku a licenční leteckou techniku. Zpět do kampaně, v období 40-42 je to přes tanky bídné, rovněž hlavní tahoun stíhacího letectva RE-2000 a jeho licenční modifikace Héja nemají zrovna moc navrch a zapotí se i s I-16 o Yaku-1M nemluvě. No je to prostě zážitek pro labužníky, jak sem napsal jednomu zděšenému testerovi, je to pro ty, co už je nebaví toulat se po východních pláních s houfem pantherů.
Tak tohle zatím nabízím, v hlavě mám ještě jednu sci-fi kampan za SSSR, přivedl mě na ni rozporuplný spisovatel Suvorov, asi by představovala sovětský blitzkrieg v době kdy měli relativně šanci, tak někdy od roku 38-39 proti tradičním - i netradičním cílům Finsko, Rumunsko, Polsko, ČSR atd. Ale to je budoucnost. Zpátky k módu, mám snahu o dotvoření komplexní práce, tedy 4 kampaně, všechny scénáře hratelné(úplně všechny z technického důvodu balancované nebudou, ale to bude vysvětleno v průvodním txt.), aktuální brífinky ke všem kampaním, některé drobné grafické záležitosti patřící k východní frontě, rozpracovaný manuál, zatím to řeším takovým jednoduchým txt, ze kterého jde poznat o co jde. (Ale je to málo, vzorem by mi mohlo být krásně zpracované dílko v pdf, které tvoří španělé ke svojí tvorbě v AG viz podmenu AG, jenom škoda že nevěnovali zdaleka tolik času ikonkám jako manuálu). Sám nevím jestli to dotlačím do tohoto stavu, ale obal na CD už mám...(sranda)
Taky si tu dovolím poděkovat především Filipovi za překlady a kamarádům-testerům, hlavně Frantovi a Radimovi. Musím se zde zmínit o mapách, zde jsem udělal velký kus práce, a troufám si říct, že na tom potřebném místě. Jde o to, že všechny mapy z PG a AG, které samozřejmě hojně používám, byly udělány snad nějakým převodem pomocí programu a většina vypadá tak, že je ani tvořitel neviděl. Jsou v nich všechny původní chyby a nedomyšlenosti (např. mapa Balkan PG, Italové zde okupují Albánii, ale nemají tu žádné letiště, to je typická nedomyšlenost, s největší pravděpodobností vznikla v důsledku toho, že mapu tvořil někdo jiný než scénář na ní atd.). Takže jsem na mapách dost popracoval, popravil/dodělal cesty, řeky, pole, křoví, letiště, doplnil spoustu měst, vetšinu map jsem mírně zvětšil (od 10-30%). K těm letištím, vzhledem k měřítku a evropskému charakteru jsou až na několik málo vyjímek letiště typu paved, letiště malá polní se mi moc nezamlouvají, v pacifiku mohou výrazně omezit třeba činost armádního letectva ( a taky tam bývá většinou podrobnější měřítko), ale v Evropě jsou spíše zavádějící.
Římská říše, ach jo... Ačkoliv byla má touha vést legionaře do boje do velké míry uspokojena skvělou RTW, pořád mám v hlavě (a už taky něco málo v grafice) nějakou představu o módu z tohoto období, možná do brzké budoucnosti připravím 2-3 samostatné scénaře.
Tak tady platí asi to, co v předchozím případě, jen vize, vize a vize.....Ale je fakt, že po zahrátí scénařů v PG II, které z tohoto období existují se mi tohle období nejeví příliš atraktivní, snad pro přílišnou stereotypnost a relativní nerozmanitost výzbroje.