Guns of August

Matrix Games čas od času vydá hru, která zcela vypadává z proudu moderních her. Jednou takovou je strategie s První světové války Guns of August. Nějakou dobou mě hra nechávala chladnou, protože graficky nijak neoslňuje, ale když jsem se začetl do reportů na fóru, začala mě blíž zajímat a nakonec jsem po ní nadšeně skočil. Není nijak uživatelsky přítulná, má své chyby, ale přesto je to něco, co mi sedlo. První strategická válečná hra, která z mého pohledu opravdu pěkně simuluje boje WWI. Její autor vymyslel poměrně originální pravidla, která jsou v zásadě jednoduchá a přesto vskutku dobře simulují tehdejší situaci, způsob boje a strategická rozhodnutí ...

Válčit lze za obě strany a to buď proti AI, PBEM či jako HOT SEAT/LAN a k dispozici jsou scénáře za jednotlivé roky, které lze ale propojit a začít tak v srpnu 1914 a skončit nejpozději v prosinci 1919 (což už se mi také povedlo). Umělá inteligence není špatná, počítač údajně nepodvádí a rozhodně dá člověku zatopit, kor pokud si úvodní volbou situaci drobet ztížíte (např. přikloněním Itálie k Centrálním mocnostem). Celá kampaň se dá odehrát za několik večerů a překvapivě i opakovaná hra má stále co do sebe.

Odehrál jsem již několik celých kampaní proti AI, ale protože se teď pouštíme do pokusné PBEM bitvy s Arkadym, zkusím sepsat report z ní ...