PANZER SRAZ - září 2001

20-22.září 2001

27.trestný prapor

Celé dlouhé léto jsme se těšili až zase začnou podzimní mlhy a plískanice. Někteří z nás nemohli spát a ostatní ani usnout. Ale nakonec sme se dočkali a v pořadí už sedmý Panzer Sraz byl tu ! Počet očekávaných účastníků se opět přiblížil technickému maximu a tak se do příštího srazu bude muset tato otázka nějak vyřešit. Nakonec sme přece jen nějakou tu rezervu měli (sešlo se nás štastných třináct). Tak jako už po několikáté, opět sme vyráželi co nejdříve, aby se začalo pokud možno brzo. A tak jako vždy se to nepovedlo. V plnm počtu sme se sešli až večer a první scénář byl dokonce spuštěn až o půlnoci. A to se ani cestou neudály žádné vyjímečné události, typu návštěva několika autoopraven, výměna všech čtyř pneumatik na všech autech a podobně. Dokonce ani notoričtí sklerotici tentokrát nic nezapoměli. Prostě to jen ne každému vyšlo. I já s Alfrédem jsme měli zpoždění oproti plánu, které Alfréd ještě natahoval svou kuřáckou přestávkou. Jestě že mu dala Mirka s sebou řízky ...

Na druhou stranu nám zbyl tentokrát čas na návštěvu restaurace už v pátek a tak Zdenek mohl klidně šokovat paní vrchní svou bezostyšnou objednávkou dvojitých hranolků s ničim. My ostatní jsme si dali i něco normálního a zatímco se naše žaludky dychtivě plnily v očekávání válečných útrap, Kájik se usilovně snažil najít ovladač od kotle (rozuměj topiče), který by nám v pionýrském pavilonu zajistil něco lepšího než jen ruskou zimu.

Nakonec sme se tedy všichni sešli a vrhli se do víru bitevní vřavy. No vrhli, spíš pozvolna zalezli. Námi testovaný systém bitek alaBoguet má sice hodně výhod, ale i jednu nevýhodu a to přípravu scénáře až na samotném srazu. Díky tomu, že sme s tím vlastně začínali, se nám příprava pěkně protáhla a hrát se začalo skutečně až o půlnoci, což nebylo moc potěšující. Na druhou stranu zde tím pádem byla i příležitost pro další aktivity. Hráli se Wormíci, kde král všech červů Panzer vládl železnou rukou. Odehrávaly se resty na tahounech. Alfréd, velitel roty Z, s krvavým zrakem a výkřiky nadšení odstřeloval první halftracky a průzkumáky v gigantické multibitvě o dvanáct mostů. Hrál se ImperialismII, jehož skryté přednosti se po několika letech od vydání, konečně dostaly na povrch. Ba i na SPWaW po síti sme se vrhli a vyzkoušeli "konkureční" hru online. No a nakonec přišel první scénář a s ním časem i svítání ...

Druhý den se dohrávalo a pak přišlo znovu sestavování scénáře, které opět zabralo hodně času. Začalo se až večer a to vlastně v okamžiku, kdy pro nás přijely lepší polovice několika z nás, které si udělaly vlastní sraz ve Kdyni. Vyrazilo se tedy opět do hospody na dlabanec a pokec, což se myslím docela i vydařilo. Přestože se Hukr snažil utéct bez placení, nebyla z toho žádná pohroma, nádobí sme umyli a hurá zpět k našim monitorům.

Při druhé bitce se pěkně rozpoutaly všeobecné vášně, což mě uvedlo to stavu menšího transu, nicméně nakonec to opět utichlo a na pěstní souboje a osobní assaulty nedošlo. Scénář se nám povedlo v neděli dohrát poměrně včas a tak tentokrát nebyl žádný pres s odjezdem a ba i zbyl opět čas na další hry a blbinky. Prostě sraz se poměrně vydařil, z chyb se poučíme a příště to zase zkusíme trošku jinak ...

Sestava praporu

Kajik
Hukr
Matto
Alfred
Flint
Kubrt
Azazel
566344
Lano
Zdenec
Cheat
MPMV
Panzer

Ukraine 1941   Stanislav

Vzhledem k obtížím a připomínkám všech k systému alaBoguet, jsem se rozhodl pro několik změn, které v systému provedu. Chca nechca, musíme se maličko vrátit k předpřipraveným scénářům, kde se dá začít výrazně rychleji hrát. Na druhou stranu bych rád zachoval aspoň některé rysy systému. Předpokládám tedy, že příště budou již jednotky umístěny na mapě v postaveních, kde skutečně zahájí bitvu. Měla by to být postavení, která se ještě dají měnit v průběhu hry v závislosti na zvolené strategii, ale měla by být předem dána. Hráč bude mít opět možnost zvolit si část svých jednotek podle svého gusta (z jednotek umístěných na mapě - čili nebudou se měnit lokace, jen se odeberou nevybrané jednotky). Vzhledem k všeobecnému odporu k "neznalosti" hlavních VP od toho upustíme a od příště budou opět předem na mapě, ale s tim, že je nebude předem znát autor scénáře !!! Čili nejprve zvolí HVP, sestaví scénář a pak teprve si necha od někoho vylosovat hlavní cíle. Toto opatření by mělo autory nutit k takovému rozestavění jednotek, kdy bude možno změnit jejich původní záměr zvoleným VV obou stran.