PANZER SRAZ - leden 2004

23. - 25.ledna 2004

Tak jako již tradičně, konal se v lednu 2004 další z našich Panzer srazů a tradičně opět na cvičišti v Domažlicích. I přes to, že jsme se snažili najít vyhovující termín, sešlo se nás nakonec relativně málo, jen deset. Na druhou stranu nic to neměnilo na kvalitě zábavy a myslím, že sraz se vydařil velmi.

Sestava praporu

Matto
Kajik
Mpmv
Zdenec
Jalunda
Azazel
Reno
Pupca
Beren
Mol

Již cesta do Domažlic se neobešla bez humorných událostí. Přestože se mi společně s Mpmv podařilo vyrazit zcela vyjímečně o hodinu a kus dřív, nebylo nám dáno dorazit brzo. Vzhledem k nově otevřenému Plzeňskému obchvatu jsme se po něm vydali a snad právě to se nám stalo osudným. Z pod kapoty se náhle ozval zvuk rychle pálícího MGčka a donutil nás předklonit se a zaposlouchat do neznámého zvuku. A přesně v tu chvíli si Mattowagen vybral velmi útočný dravec sedící na stromě u cesty a snad ve snaze ulovit nás, odnést si na větev a tam nás pořádně rozklovat se vrhl proti našemu čelnímu sklu. Ke srážce nedošlo jen náhodou a ve mě pak zbyl pocit uraženosti, že si ten drzý opeřenec plete naše auto s myší. Nicméně nic to nezměnilo na zvuku vycházejícího z pod kapoty a tak jsme se pilně navigováni místním znalcem PvP nechali dosměrovat k místnímu opraváři. Na opravu jsme pak museli čekat přes dvě hodiny, které jsme strávili ve společnosti smaženého sýra v místní pizzerii. Pak už šlo vše hladce, pokud nepočítám klasické problémy s připojením k síti a už také klasické problémy s počítačem Mpmv, který je velmi háklivý na změnu prostředí.

K hraní jsme měli připravené dva CS scénáře a pak několik PzC. O těch CS se ještě tradičně zmínim, tak teď k tomu ostatnímu. PzC jsme si moc nezahráli, protože se ukázalo, že některé hry PzC jsou již funkční pod DX9, zatímco jiné ještě stále běhají jen pod DX8, podobně jako CS. Bohužel se nám je povedlo seřadit tak, že bysme museli několikrát přehazovat verze directů, což jsme nakonec vzdali. Takže PzC scénář jsme zahráli jen jeden a to poměrně krátce, protože útok britů uvízl velmi záhy na opevněné německé linii před Katánií a prorazit se nám prostě nepodařilo. Zbytek času jsme tak trávili tradičním hraním DoDa, hrála se zkusmo Civilizace, Strategic Command, Combat Mission a dokonce i tradiční PBEM tahy, kdy například Kájik s Pupčou odehráli několik tahů v Uncommon Valor, což bylo provázeno pozorností skoro všech účastníků srazu a nepokrytým nadržováním Kájikovi.

A teď k CS scénářům. Vzhledem k celkové situaci jsem se rozhodl provést zase malý experiment a trošku oživit hraní CS srazových scénářů. Na nápad mě přivedlo brblání a zkušenosti z předchozích srazů a tak jsem se rozhodl k následujícím krokům:

  • každý z hráčů má přidělenou (autorem scénáře) vlastní sadu úkolů, z kterých si na základě situace na bojišti či přání VV může vybrat
  • VV volí z několika možností hlavní úkoly pro svou stranu a k něm směřuje úkoly jednotlivých velitelů
  • celkové vítězství se odvozuje od splnění hlavních úkolů a od klasického bodového hodnocení ztráty+VP
  • každý velitel je hodnocen na základě celkového vítězství a vlastních splněných úkolů (čili někdy se může stát, že zájmy velitele a VV jdou lehce proti sobě)
  • pro první pokusy s tímto systémem jsou pevně danné jednotky i jejich rozmístění (až na případné vyjímky po konzultaci VV a autor)
  • oba VV mají k prostudování scénář jen s vlastními jednotkami a informací o hrubém rozmístění nebo celý (dle situace) a rozkazy pro jednotlivé skupiny, velitele si již přidělí sám

Matto

Informace o scénářích

jménoHraautorvelikostpopis
Crusader report WFMattovelkýScénář vychází základní myšlenkou z historické operace Crusader. Jde tedy o útok tankových vojsk 8.armády, která se v listopadu 1941 pokusila vyprostit obklíčený Tobruk ze sevření DAK.
Holland WFMattovelkýZde jsem opět čerpal z historie, ale už velmi volně. Jde o scénář svou koncepcí podobný operaci Market-Garden, tedy útoku výsadkářů na mosty a následné otevření fronty a postup pozemních vojsk. Scénář je posazen do fiktivního města v Hollandsku a uvidíme, který most bude příliš vzdálený.