PANZER SRAZ - červenec 2003

11. - 13.července 2003

Vzhledem k několika neodkladným akcím (mezi než se počíta i moje svatba) se nám podařilo sraz odsunout až do půlky července. Což sice znamenalo, že se některé stálice nebudou moci zúčastnit pro rekreace v zahraničí, ale aspoň nebyla rvačka o místa. Resp. vyšlo to úplně přesně, poprvé co pořádáme sraze jsme dosáhli plného počtu možných účastníků, šestnácti. Sraz se konal opět tradičně na cvičišti v Domažlicích a předpověd počasí na víkend slibovala menší ochlazení, takže tu i byla možnost, že se neuvaříme. Na místo konání nakonec dorazili všichni a to v rozmezí cca 10ti hodin, když už někdy před polednem přijel Alfréd s PvP a naopak až v devět večer dorazil David.

Sestava praporu

Matto
Kajik
Mpmv
PvP
Zdenec
Jalunda
Lano
Alfred
Azazel
Reno
Pupca
Mol
Beren
Arkady
David
Flint

Než jsme se sešli, hrál se hlavně DoD, do kterého se tentokrát zapojili prakticky všichni a nutno řict, že ve větším počtu už to opravdu bylo zajímavé a vyřádili jsme se dosti. Bohužel první pokusy o spojení nšich počítačů v rámci první bitky v CS jsme zahájili až večer, za což jsme měli být krutě potrestáni. Jak už poslední sraz naznačil, vzniká problém v komunikaci starších DirectX a poslední verze. Nicméně jsme si bláhově mysleli, že budeme-li mít poslední verzi všichni, nebude problém. Byl a pořádný. Počítače se sice propojily, ale všechny počítače s XP nestáhly mapu. Na řešení problému jsme pak strávili větší část noci a pak ještě skoro celé sobotní dopoledne. Postupně se ukázalo, že s posledními DirectX se prostě nechytáme, byť u originálních scénářů jsme se propojili (to mi teda páni od Microsoftu a Talonsoftu vysvětlete !!!). Nakonec se ukázalo, že u Win98 a W2K umíme srazit DerectX na předešlou verzi, kde vše funguje dobře. Problémem zůstaly XPčka a tady se jako řešení ukázalo nainstalování virtuálního PC s Win98 a staršíma DirectX ... ach ouvej, ale nakonec to šlo !!!

Takže někdy kolem sobotního poledne jsme konečně začali hrát. První na řadu přišla Gela, kterou jsme dohráli skoro až do konce a ukončili někdy v devět večer. O průběhu i výsledku se dočtete v reportu z bitvy. Následoval odchod na večeři a pak DoD na dobrou noc. Ráno jsme pak udělali časnější budíček a začal se hrát Mius, který jsme pak museli ukončit asi v půlce. Detailní popis bitvy je opět k dispozici. K testování PzC jsme se moc nedostali, resp jen jsme se zkusili cvičně propojit a odehrát pár tahů, snad příště. Jinak se už tradičně stahovaly a bohužel i sledovaly filmy, fotky, další hry atd.

Celkový dojem z tohoto srazu mám drobet pokažený díky těm zatracným DirectX a trošku taky jakousi rutinou s jakou už CS bitky hrajeme. Dle rozhodnutí válečné rady, kterou jsme svolali, bude od příště povinnost mít s sebou systém se starými DirectX, aby se podobná krize už neopakovala. Také se zamyslíme nad scénáři, aby to celé víc "odsejpalo" a víc zaujalo všechny zúčastněné ... prostě stále se vyvýjíme a doufám, že nás to nepřestane bavit :o)

Za všechny zúčastněné: Matto

Informace o scénářích

jménoHraautorvelikostpopis
Gela report WFBeren & MattovelkýScénář se odehrává v červnu 1943 v průběhu operace Husky, vylodění na Sicílii. Scénář poměrně věrně kopíruje historickou bitvu na americkém předmostí u města Gela. Obě strany budou mají možnost rozmístění, posily a částečnou volbu umístění VP či výběr jednotek.
Bitva na řece Mius report WFMattovelkýScénář se odehrává v říjnu 1941 na řece Mius, kde se čelně střetl německý LXX.sbor a ruská 21.armáda. Obě strany mají možnost rozmístění a částečnou volbu jednotek.