----- Opravy lodí -----

Loď která je na moři je schopna opravy SYStémového poškození pouze v případě, že je poškození vyšší než 50. Jakmile poškození klesne na tuto hranici nebo je nižší, není SYStémové poškození dále na moři opravováno. Loď která je zakotvena je schopna opravy SYStémového poškození pouze na úroveň 5. Pro snížení poškození pod tuto hranici, stejně tak jako pro maximální efekt oprav musí být loď v přístavu.
Faktory, které ovlivňují opravy, podle pořadí důležitosti:

  1. Velikost přístavu
    • čím větší přístav tím lépe
  2. Naval HQ
    • každých 50 support squads (aktivních) v HQ zvyšuje pro potřeby oprav velikost přístavu o jedna
  3. Opravárenské lodě AR
    • každá opravárenská loď zvyšuje pro potřeby oprav velikost přístavu o jedna
    • každá opravárenská loď může podporovat v přístavu maximálně 4 lodě
    • maximum opravárenských lodí které můžou ovlivnit opravu jedné lodě jsou 4
    • bonus opravárenské lodě se počítá pro lodě v přístavu (ne pro lodě pouze zakotvené) a to i tehdy pokud je opravárenská loď na daném hexu v operačním svazu
  4. Podpůrné lodě
    • každá podpůrná loď zvyšuje pro potřeby oprav velikost přístavu o dva, pouze však pro daný typ lodě
    • každá podpůrná loď může podporovat v přístavu maximálně 2 lodě daného typu
    • maximum podpůrných lodí které můžou ovlivnit opravu jedné lodě danéhou typu jsou 4
    • bonus podpůrné lodě se počítá pro lodě v přístavu (ne pro lodě pouze zakotvené) a to i tehdy pokud je podpůrná loď na daném hexu v operačním svazu
Extra opravy v suchém doku
  • Suché doky (Repair Shipyards) generují každé kolo Opravárenské body v počtu rovném velikosti doku
  • Opravárenskcýh bodů v přístavu může být nashromážděno maximalně čtyřnásobné množství velikosti doku
  • Pravděbodobnost opravy v suchém doku je ovlivněna výše zmíněnými faktory, nejsou však závislé na výsledku standardní kontroly oprav
  • Kontrola opravy probíhá v suchém doku dvakrát za den
  • Pokud je v přístavu Opravárenských bodů stejně nebo více jako je hodnota odolnosti (Durability) plus dvacet může dojít k opravě a snížení SYStémového poškození o jeden bod. V tom případě je spotřebováno množství Opravárenských bodů rovné hodnotě odolnosti plus dvacet opravované lodi
Maximum je tedy snížení SYStémového poškození o tři body - jeden bod za standardní opravy a dva body za opravy v suchém doku.
Zásoby pro opravy nejsou potřeba, pouze nepřímo ovlivňují efektivitu Naval HQ.


----- Japan Navy Air Force Training School -----

Pool - 100 , Exp: 70 / Rate 10/month

Piloti prichazejici do letek IJN se berou z poolu, na pocatku tedy maji zkusenost 70 (+-5), postupne pak dle prehledu v manualu danou zkusenost pro dany rok. Problem je kdyz tito piloti z poolu dojdou, prisun se nezastavi, ale jejich zkusenost rapidne klesa, piloti 'mimo' pool maji zkusenost priblizne polovicni, v nasem pripade na pocatku kolem 35 a to uz jsme na urovni kdy pilot stezi odstartuje a takrka jiste rozbije letadlo pri pristani (a sebe zabije, o moznosti leteckeho souboje nemluve)

Moznosti jak zamezit rapidnimu poklesu kvality pilotu namornictva je okamzite od zacatku pristoupit k zavedeni treninkoveho a doplnovaciho programu.

Cely system je v podstate jednoduchy a demonstruji ho na prikladu stihacek. IJN ma na pocatku 15 letek Claude (3 na lodich, zbytek na letistich) a 11 letek Zero (6 na lodich a 5 pozemnich). Je nutne zakazat jakekoliv doplnovani piloty z poolu (No replacements - jde nastavit velmi rychle z prehledu leteckych jednotek pro vybrane skupiny) a urcit ktere letky budou urceny jako treninkove. Ty budou vybrany nejlepe z tech pozemnich (a nejmene zkusenych), pomer 3 nebo 4 : 1 ve prospech bojovych skupin (s prihlednutim, ze Claude budou co nejrychleji prezbrojeny na Zero), tedy priblizne 4 letky Claude a dve letky Zero. Tyto jednotky se presunou mimo bojovou oblast na zakladny s dostatecnym zazemim a zasobami 20.000+, zde zacnou provadet letecky training v rozmezi 10-30% dle pocasi aby se udrzely operacni ztraty a unava na minimu.

Ve chvili kdy u bojove jednotka poklesne stav pilotu pod uroven bojeschopnosti (cca 60% puvodniho stavu) je jedna ze zaloznich skupin urcena k doplneni, tedy rozdeli se na sub-jednotky po 9 letounech (3 x 9 ) s tim ze jedna tato jednotka je presunuta na zakladnu/lod kde je bojova jednotka a tam rozpustena, letouny i piloti se presunou k bojove jednotce cimz pri zachovani zkusenosti se jednotka doplni aniz je snizen pocet pilotu v poolu), pro tuto zalozni jednotku je pak zvolena volba 'Ano' pro navrat po devadesati dnech.

Kdyz se tato zalozni jednotka (ci sub-jednotka) vrati, jsou jeji piloti samozrejme vzati z poolu (z pocatku tedy s vyssi kvalitou) a opet je presunuta na treninkove letiste k treninkovemu procesu. Ve chvili kdy je pool jiz prazdny jdou sice tito nezkuseni piloti k jednotkam, ale nikoliv primo do prvni linie, ale maji cas podstoupit vycvik primo na mape, nejprve pozemni (zkusenost < 30, training 0%) a posleze i letecky (zkusenost > 30, training 10-30% dle pocasi)

Podobny system jako pro stihace je treba zavest i pro stremhlave, torpedove a vyskove bombardery japonskeho namornictva. Zvlastni zretel je pak treba brat na transportni a pruzkumne letky, ktere by zcela urcite nemeli akcepotovat prisun zkusenych pilotu primo z poolu.

Tento system prinese nasledujici vyhody:

  • pocatecni rozsireni poolu pilotu s vyssi zkusenosti pro jakekoliv pripadne adhoc doplneni bojovych jednotek primo
  • zamezeni operacnich i bojovych ztrat pri prichodu nevycvicenych pilotu k bojovym jednotkam
  • pozdrzni poklesu celkove urovne pilotu i prvosledovych jednotek v prubehu boju
  • Carrier Trained jsou pouze letky jez zacinaji na letadlovych lodich, ostatni jednotky jsou pouze Carrier Capable, coz znamena ze pri rpistavani vetsinou utrpi vetsi ztraty. Doplnovanim pouze piloty a stroji zustanou Carrier Trained jednotky dostatecne dlouho bojeschopne.
  • Pool pilotu armady je podstatne sirsi a take doplnky jsou pocetnejsi, navic k nizsi kvalite zde neni pokles tak znatelny, i tak je mozne obzvlaste u stihacu zavest podobny program.


    ----- Několik poznámek o japonském průmyslu -----

    Bez jakehokoliv zasahu a uprav, bez dodavek ci presunu surovin a zdroju bude japonsky prumysl schopen fungovagt 63 dni a pak zacne pomalu jeho vykonost klesat, mezitim samozrejme se vsak doplnuji HIP pro prumysl takze pri spravne redistribuci resources, ale hlavne oil muze bezet pri stavajicim vykonu prumysl celkem 205 dni, kazdy den je k produkci na japonskych uzemi navic jeste potreba 8740 oil points (coz je nejakych 1457 oil centers)

    Nastesti udrzet prumysl v chodu neni tak slozite jak by se mohlo zdat, po pocatecni uprave produkce motoru, letadel, zbrojovek a lodenic vam staci uz jen zajist pravidelny prisun HIP do globalniho poolu, takze staci redistribuovat oil a resources, a ani s tema to neni moc slozite. Vsechny baze se na pocatku daji rozdelit do tri skupin ve kterych uz jsou baze provazane a dochazi k automatickemu presunu po zemi na misto urceni (menis vyjimka je japonsko, viz dale)

    Prvni oblasti je tzv. Mainland - China, Mandzusko, Koreja, Thajsko a Indochina (pozdeji pak Malajsie a Burma), zde je denni nadprodukce resources (+1970), ktere muze te presouvat jinam,ale chybi zde denne 970 oil points, vyprodukuje se zde 3670 HIP denne ( a 480 manpower points)

    Druhou, malou, oblasti je Tchajwan (Formosa), denne zde prijdete od 168 resources a 160 oil points, produkce 480 HIP a 50 manpower points

    A treti nejdulezitejsi oblasti je samotne Japonsko (zde jsou ovsem tri sektory, ktere nejsou navzajem propojene a je nutne sem presunout zdroje)
    sub oblast Shikoku: denni ztrata 654 resources a 605 oil points, produkce 605 HIP a 215
    sub oblast Kurils Islands: ztata 93 resources a 5 oil points, produkce 5 HIP a 50 MP

    Hlavni ostrovy (jsou propojene zeleznici): denni ztrata 6957 resources a 6980 oil points (hrozna cisla ale zasoby zde vydrzi na 219 dni), produkce 8480 HIP a 3110 MP

    Prumysl potrebuje denne v prumeru (diky systemu vyroby motoru a letadel ) 11675 HIP, prumysl je schopen vyprodukovat pri dostatku resources a oil points 13230 HIP , takze je mozne dal rozsirovat vyrobni kapacity (to je hlavne i nutne u zbrojovek) a jelikoz se daji tovarny zastavit, muzete limit spotreby 13230 HIP/denne i prekrocit

    převzato z AXka, autor Arkady