Už se skoro stává pravidlem, že na Panzer srazy jezdí jen někdo a tak obavy z přeplnění se opět ukázaly jako liché. Bylo nás opět deset, což ale vůbec nevadilo, protože zahráli jsme si přímo báječně. Sestava byla až na dva stejná jako posledně, přijet nemohl Beren a Mol a naopak to vyšlo Arkadymu a PvP, což jsou jinak stálice.
Sestava praporu |
Matto Kajik Mpmv Zdenec Jalunda |
Azazel Reno Pupca Arkady PvP |
Nehodlám se příliš rozepisovat o samotném srazu, protože drtivou většinu času zabralo válčení v CS. K DoDovi jsme se dostali jen 2x a na PzC už nedošlo vůbec. Když tedy nepočítám páteční večer, kdy se čekalo, až se všichni sejdeme a čas se krátil různě (včetně toho DoDa), proseděli jsme celý sraz u jediného scénáře CS a byť to možná zní neuvěřitelně, stálo to za to !!! Po různých experimentech přišel další, tentokrát inspirovaný právě probíhající pbem kampaní Operation Gorod 2. O něčem takovém na srazu jsem uvažoval již několikrát, ale pokaždé jsem to z různých důvodů zavrh. Teď šly všechny důvody stranou a experiment byl spuštěn.
Celé kouzlo spočívalo v úplné změně pravidel soutěže. Na pozadí bitvy mezi spojenci a osou se odehrává konkurenční boj dvou štábů a jejich velitelů. Smyslem scénáře tedy není porazit soupeře (to se myslí samo sebou), ale porazit ho lépe než ostatní velitelé. Byť se to možná nezdá, tento systém s sebou nese velké výhody. Není potřeba zoufale se stresovat s vybalancováním scénářů a modlit se, aby to vyšlo a scénář se vůbec dohrál. Zároveň lze udělat docela pěknou dějovou linii včetně nečekaných a improvizovaných událostí, což byly vždy úspěšnější scénáře než málo mastné/slané meetingy (Zajcevovo je čestnou vyjímkou, to se prostě povedlo). Díky malé utilitce, kterou vyrobil pod pohrůžkou smrti Zdenek, umíme navíc doplňovat jednotky za boje, což s sebou nese další zajímavý a neokoukaný prvek taktiky a strategie. Jedinou nevýhodou je to, že někdo musí hrát toho prohrávajícího protivníka, což byla role pro mě a Zdenka. Za sebe ale mohu říct, že mě to bavilo, byť jsem prohrával, a výborně jsem si zaválčil.
Podle reakcí zúčastněných jsem měl dojem, že toto je zase na nějakou dobu cesta dál. Čili příště můžeme očekávat něco podobného, asi jen změníme prostředí a možná i strany. Dalším vylepšením a nápadům se samozřejmě nebráním ...